Posted: September 20th, 2022

discussion

Assignment Details

Assignment Description

Graduate Programs Discussion Boards

Discussion Boards (DB) are a key component of online learning. They foster active participation of learners and dialog with fellow learners and instructors. Graduate­level courses
require learners to create original posts to course DBs and to engage in dialogue by responding to posts created by others throughout the course. Original posts and responses
should be substantive, and if references are made to the works of others, APA guidelines for in­text citations and references apply.

Minimum Weekly DB Expectations

Post an original and thoughtful Main Post to the DB prompt.
Respond to at least 2 other posts from learners and/or the instructor (Response Posts).
The first contribution (Main Post or Response Post) must be posted before midnight (Central time) on Friday of each week.
Two additional responses are required after Friday of each week.
For DB assignment prompts with a Part One and Part Two, Part One should be addressed in the first week of the unit with a Main Post and minimum of 2 Response
Posts, and Part Two should be addressed in the second week of the unit with a Main Post and a minimum of 2 Response Posts.

More on DBs

At the end of each unit, DB participation is assessed based on level of engagement and the quality of the contribution to the discussion. DBs allow learners to learn through
sharing ideas and experiences as they relate to course content. Because it is not possible to engage in two­way dialogue after a conversation has ended, no posts to the DB are
accepted after the end of the unit. Learners must demonstrate an appropriate depth of understanding of course content to receive credit for having submitted substantive posts.
Typically, this is achieved with 3–4 strong paragraphs for Main Posts and 2–3 strong paragraphs for Response Posts.

Review the following LinkedIn Learning videos to help you with your assignments in this Unit.

Assignment Deliverables

As the CCISO, senior executives would like to know what security control mechanisms to put in place to mitigate risk and protect the confidentiality, integrity, and availability
(CIA) of CB Drifter Technologies assets. They have provided some initial questions and need to discuss them. In this week’s discussion provide a 2­3 paragraph total response to
the following questions based on NIST control classes:

1.  What are administrative controls and why are they considered soft controls?
2.  What is the control class that provides hardware and software functionality, and what are some examples of its functions?
3.  How does the physical control class protect people, assets, and facilities against physical threats?

The following grading rubric will be used for this assignment.

In your own words, post a substantive response to the Discussion Board question(s) and comment on other postings.  Your response should address the DB
question(s) and move the conversation forward.  You will be graded on the quality of your postings, including mastery of the concept as well as critical thinking. 
If asked for your opinion, do not simply state that it is a good or bad idea; elaborate on your reasons and argument. Include enough detail to substantiate your
thinking as well as your position on the questions or comments.

For assistance with your assignment, please use your text, Web resources, and all course materials.

Reading Assignment
Whiteman M. E., Mattord, H. J.:

Module 8 “Security Technology: Access Controls, Firewalls, and VPNs”
Module 12 “Information Security Maintenance”

Assignment Objectives
Evaluate information security controls, including control classes, control functionalities, and types of control frameworks

Other Information
There is no additional information to display at this time.

Legend
Extra Credit View Assignment Rubric

Unit 2 ­ Discussion Board 

Assignment Overview

Unit:  Security Controls, Classes and Frameworks
Due Date:  Tue,9/20/22
Grading Type:  Numeric
Points Possible:  60
Points Earned: 
Deliverable Length:  See Assignment Details

Type:  Discussion Board

Go To:

Looking for tutoring? Go to Smarthinking

Assignment Details
Learning Materials
Reading Assignment

My Work:

Online Deliverables: Discussion Board

Assignment Details

Assignment Description

Graduate Programs Discussion Boards

Discussion Boards (DB) are a key component of online learning. They foster active participation of learners and dialog with fellow learners and instructors. Graduate­level courses
require learners to create original posts to course DBs and to engage in dialogue by responding to posts created by others throughout the course. Original posts and responses
should be substantive, and if references are made to the works of others, APA guidelines for in­text citations and references apply.

Minimum Weekly DB Expectations

Post an original and thoughtful Main Post to the DB prompt.
Respond to at least 2 other posts from learners and/or the instructor (Response Posts).
The first contribution (Main Post or Response Post) must be posted before midnight (Central time) on Friday of each week.
Two additional responses are required after Friday of each week.
For DB assignment prompts with a Part One and Part Two, Part One should be addressed in the first week of the unit with a Main Post and minimum of 2 Response
Posts, and Part Two should be addressed in the second week of the unit with a Main Post and a minimum of 2 Response Posts.

More on DBs

At the end of each unit, DB participation is assessed based on level of engagement and the quality of the contribution to the discussion. DBs allow learners to learn through
sharing ideas and experiences as they relate to course content. Because it is not possible to engage in two­way dialogue after a conversation has ended, no posts to the DB are
accepted after the end of the unit. Learners must demonstrate an appropriate depth of understanding of course content to receive credit for having submitted substantive posts.
Typically, this is achieved with 3–4 strong paragraphs for Main Posts and 2–3 strong paragraphs for Response Posts.

Review the following LinkedIn Learning videos to help you with your assignments in this Unit.

Assignment Deliverables

As the CCISO, senior executives would like to know what security control mechanisms to put in place to mitigate risk and protect the confidentiality, integrity, and availability
(CIA) of CB Drifter Technologies assets. They have provided some initial questions and need to discuss them. In this week’s discussion provide a 2­3 paragraph total response to
the following questions based on NIST control classes:

1.  What are administrative controls and why are they considered soft controls?
2.  What is the control class that provides hardware and software functionality, and what are some examples of its functions?
3.  How does the physical control class protect people, assets, and facilities against physical threats?

The following grading rubric will be used for this assignment.

In your own words, post a substantive response to the Discussion Board question(s) and comment on other postings.  Your response should address the DB
question(s) and move the conversation forward.  You will be graded on the quality of your postings, including mastery of the concept as well as critical thinking. 
If asked for your opinion, do not simply state that it is a good or bad idea; elaborate on your reasons and argument. Include enough detail to substantiate your
thinking as well as your position on the questions or comments.

For assistance with your assignment, please use your text, Web resources, and all course materials.

Reading Assignment
Whiteman M. E., Mattord, H. J.:

Module 8 “Security Technology: Access Controls, Firewalls, and VPNs”
Module 12 “Information Security Maintenance”

Assignment Objectives
Evaluate information security controls, including control classes, control functionalities, and types of control frameworks

Other Information
There is no additional information to display at this time.

Legend
Extra Credit View Assignment Rubric

Unit 2 ­ Discussion Board 

Assignment Overview

Unit:  Security Controls, Classes and Frameworks
Due Date:  Tue,9/20/22
Grading Type:  Numeric
Points Possible:  60
Points Earned: 
Deliverable Length:  See Assignment Details

Type:  Discussion Board

Go To:

Looking for tutoring? Go to Smarthinking

Assignment Details
Learning Materials
Reading Assignment

My Work:

Online Deliverables: Discussion Board

Expert paper writers are just a few clicks away

Place an order in 3 easy steps. Takes less than 5 mins.

Calculate the price of your order

You will get a personal manager and a discount.
We'll send you the first draft for approval by at
Total price:
$0.00